Serviciul Fiscal de Stat continuă modernizarea proceselor de administrare fiscală, eficientizarea modului de comunicare și de consolidare a procesului de deservire a contribuabililor, reducerea costurilor de administrare, precum și sporirea eficienței resurselor umane implicate în procesul de deservire.
În acest sens, începând cu 01 iulie 2021 se centralizează funcțiile de asistență juridică și de gestionare a bunurilor confiscate din cadrul Serviciului Fiscal de Stat. Conform noii structuri organizatorice a Serviciului Fiscal de Stat, direcțiile noi formate sunt Direcția generală expertiză juridică și Direcția gestionare bunuri confiscate.
Misiunea Direcției generale expertiză juridică constă în asigurarea conformității actelor normative emise de Serviciul Fiscal de Stat, acordarea asistenței juridice în activitatea SFS, aplicarea uniformă a legislației, reprezentarea intereselor Serviciului Fiscal de Stat în instanțele judecătorești şi alte organe.
Direcția gestionare bunuri confiscate asigură administrarea bunurilor confiscate, fără stăpîn, sechestrate ușor alterabile sau cu termen de păstrare limitat, a corpurilor delicte, a bunurilor trecute în posesia statului cu drept de succesiune şi a comorilor, precum și asigurarea păstrării temporare a categoriilor de bunuri recunoscute corpuri delicte și/sau de bunuri sechestrate, specificate la art. 159 alin. (4) și art. 208 alin. ( 2) din Codul de procedură penală.
Reamintim că, până în prezent, administrarea bunurilor din categoriile respective, aflate la evidența Serviciului Fiscal de Stat, se realiza de către fiecare Direcție generală administrare fiscală teritorială, în mod independent.
Concentrarea activității respective în cadrul direcției nou-create va permite accelerarea procesului de valorificare a bunurilor respective, inclusiv va conduce la minimizarea cheltuielilor administrative, tangențiale administrării.
În corespundere cu organigrama Serviciului Fiscal de Stat, direcțiile nou create fac parte din Aparatul Central al Serviciului Fiscal de Stat.