În conformitate cu alineatul (1) al articolului 118 din Codul fiscal fiecare subiect impozabil este obligat să ţină evidenţa întregului volum de mărfuri, servicii livrate şi a valorilor materiale, serviciilor procurate. La rîndul său alineatele (2) şi (3) din articolul menţionat stabileşte că documentaţia pentru evidenţa valorilor materiale, serviciilor procurate trebuie să includă informaţie despre facturile fiscale primite, declaraţiile de import, documentele confirmative pentru importul de servicii şi se înregistrează în registrul respectiv pe măsura primirii lor. [Modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul Legii pentru modificarea şi completarea unor acte legislative nr. 267 din 23.12.2011(publicată în Monitorul Oficial nr. 13-14 din 13.01.2012), în vigoare aprobării de la data publicării.]
Data adăugării răspunsului - 26.06.2012În conformitate cu articolul 118 alineatul (1) din Codul fiscal fiecare subiect impozabil este obligat să ţină evidenţa întregului volum de mărfuri, servicii livrate şi a valorilor materiale, serviciilor procurate.
Data adăugării răspunsului - 02.12.2011În temeiul prevederilor art.11 alin.(1) din Legea contabilității și raportării financiare nr. 287 din 15.12.2017, faptele economice se contabilizează în temeiul documentelor primare. În situaţia în care, se constată schimbarea destinaţiei sumelor anterior primite sub formă de avans, în registrul livrărilor, sumele date se vor storna cu semnul „–” (minus). Înscrierea respectivă se va efectua în baza documentelor ce confirmă modificarea statutului sumelor achitate în avans.
[Modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul Legii contabilității și raportării financiare nr. 287 din 15.12.2017, în vigoare 01.01.2019].
Data adăugării răspunsului - 15.03.2019În conformitate cu prevederile art.118 alin.(3) din Codul fiscal, facturile fiscale pe valorile materiale, serviciile procurate se înregistrează în registrul respectiv în ordinea primirii lor. Prin urmare, factura fiscală primită de către cumpărător cu întîrziere într-o perioadă fiscală ulterioară celei în care a avut loc livrarea şi eliberarea acesteia de către furnizor se înregistrează în registrul procurărilor corespunzător datei şi perioadei fiscale în care aceasta a fost primită.
Data adăugării răspunsului - 12.09.2013Potrivit lit.b) art. 5 pct. 32) din Codul fiscal, datorie compromisă reprezintă creanţă care este nerambursabilă în cazul în care persoana juridică sau fizică care desfăşoară activitate de întreprinzător, declarată insolvabilă, nu are bunuri. Calificarea datoriei drept compromisă, în cazurile specificate mai sus, are loc doar în baza documentului corespunzător prin care se confirmă apariţia circumstanţei respective de implicare într-o formă juridică în condiţiile legii. Stornarea TVA, se efectuează prin înscrierea în Registrul de evidență a livrărilor mărfurilor și serviciilor, sumelor respective cu semnul minus(-). În conformitate cu prevederile art. 116 alin. (1) din Codul fiscal, dacă, după includerea în declarația privind TVA a sumei TVA calculate pe livrarea efectuată, toată suma sau o parte a ei se consideră, conform legislației, drept datorie compromisă, subiectul impozabil are dreptul la ajustarea sumei TVA calculate începând cu perioada fiscală în care s-a constatat datoria compromisă. Suma TVA care urmează a fi ajustată este egală cu suma TVA calculată pe livrarea care corespunde sumei datoriei compromise nerambursate.
Data adăugării răspunsului - 19.12.2019