6.3.7.1
Cine sunt scutiţi de plata taxei de organizare a licitaţiilor şi loteriilor pe teritoriul unităţii administrativ-teritoriale ? De plata taxei de organizare a licitaţiilor şi loteriilor pe teritoriul unităţii administrativ-teritoriale sunt scutite următoarele categorii de persoane:
- autorităţile publice şi instituţiile finanţate de la bugetele de toate nivelurile;
- misiunile diplomatice şi alte misiuni asimilate acestora, precum şi organizaţiile internaţionale, în conformitate cu tratatele internaţionale la care Republica Moldova este parte;
- Banca Naţională a Moldovei;
- organizatorii licitaţiilor desfăşurate în scopul asigurării rambursării datoriilor la credite, acoperirii pagubelor, achitării datoriilor la buget, vînzării patrimoniului de stat şi patrimoniului unităţilor administrativ-teritoriale - proprietarii sau deţinătorii bunurilor rechiziţionate in interes public, pe perioada rechiziţiei, conform legislaţiei. (art. 295 Codul fiscal).
6.9.5.2
Au obligaţia de a achita taxa balneară agenţii economici - deţinători ai bazelor de odihnă, care prestează servicii de odihnă fără tratament? Subiecţi ai impunerii cu taxa balneară sunt persoanele juridice sau fizice, înregistrate în calitate de întreprinzător, care prestează servicii de odihnă şi tratament (art. 290 lit. h) Codul fiscal), iar baza impozabilă o constituie venitul din vînzări a biletelor de odihnă şi tratament (art. 291 lit. h) Codul fiscal).
Din contextul ambelor norme reiese, că pentru a putea fi aplicată taxa balneară, este necesară prestarea concomitentă şi nedispersată atît a serviciilor de odihnă, cît şi acelor de tratament.
Reieşind din faptul că agenţii economici - deţinători ai bazelor de odihnă prestează doar servicii de odihnă, aceştea urmează să achite taxa pentru cazare, dar nu taxa balneară.
6.7.2.1
Cine sunt subiecţii impunerii cu taxa de piaţă?6.3.4.1
Cine calculează taxa de organizare a licitaţiilor şi loteriilor pe teritoriul unităţii administrativ-teritoriale?7.1.3
Care sînt actele normative în baza cărora se administrează taxele pentru resursele naturale?Actele normative în baza cărora se administrează taxele pentru resursele naturale sînt:
- Titlul VIII "Taxele pentru resursele naturale", adoptat prin Legea nr. 67-XVI din 05.05.2005;
- Legea pentru punere în aplicare a titlului VIII al Codului fiscal nr.68-XVI din 05.05.2005;
- Legea cu privire la resursele naturale nr.1102 din 06.02.1997.
7.1.1
Ce sunt resursele naturale?Sub aspect fiscal, resurse naturale reprezintă:
- apa captată din orice surse (izvoare);
- mineralele utile (zăcămintele);
- lemnul eliberat pe picior (art. 299 pct.1) al Codului fiscal).
6.3.2.1
Care este baza impozabilă la taxa de organizare a licitaţiilor şi loteriilor pe teritoriul unităţii administrativ-teritoriale?6.3.2.2
Care este obiectul impunerii la taxa de organizare a licitaţiilor şi loteriilor pe teritoriul unităţii administrativ-teritoriale?6.3.1.1
Cine sunt subiecţi ai impunerii cu taxa de organizare a licitaţiilor şi loteriilor pe teritoriul unităţii administrativ-teritoriale?6.2.4.2
Comasarea cu 6.2.4.1.6.11.3.1
Care este baza impozabilă la taxa pentru parcare?6.11.3.2
Care este obiect impunerii la taxa pentru parcare?6.6.2.7
6.11.2.1
Cine sunt subiecţii impunerii cu taxa pentru parcare?6.1.4
Care este metoda de punere în aplicare a taxelor locale?6.1.6
Este în drept consiliul local să aplice toate taxele locale prevăzute de Codul Fiscal sau doar o parte din ele?Autoritatea deliberativă a administraţiei publice locale (consiliul local) poate să aplice toate sau numai o parte din taxele locale, în funcţie de posibilităţile şi necesităţile unităţii administrativ-teritoriale (art. 297 alin. (1) Codul Fiscal).
6.1.7
Poate să aplice consiliul local alte taxe locale decît cele prevăzute în Titlul VII?6.1.10
Beneficiază agenţii economici care îşi desfăşoară activitatea de întreprinzător în zonele economice libere de scutiri la plata taxelor locale? Avînd în vedere că art. 295 al Codului fiscal nu prevede careva scutiri pentru agenţii economici care activează în zonele economice libere, impozitarea acestora urmează a se realiza pe principii generale.
Agenţii economici care activează în zonele economice libere, pot beneficia de careva scutiri, inclusiv de amînări la plata taxelor locale, doar dacă în decizia privind aplicarea taxelor locale, autoritatea administraţiei publice locale (consiliul local) a prevăzut acordarea unor scutiri suplimentare celor prevăzute de legislaţie.
6.1.11
Sunt obligaţi să prezinte dările de seamă privind taxele locale subiecţii impunerii care sunt scutiţi de plata acestora?6.1.12
În ce condiţii nu se prezintă dările de seamă privind taxele locale?6.10.1.1
Ce se subînţelege prin noţiunea de unitate de transport?7.5.2.2
Este subiect al impunerii cu taxa pentru extragerea mineralelor utile întreprinderea care, în timpul efectuării lucrărilor de curăţare a rîului, extrage de pe fundul acestuia nisip, pe care ulterior îl comercializează?6.5.1.2
Este necesar acordul autorităţilor publice locale la aplicarea de către agenţii economici a simbolicii locale pe producţia fabricată?6.11.1.1
Ce se înţelege prin "parcare"?6.10.2.2
Sunt subiecţi ai impunerii cu taxa pentru prestarea serviciilor de transport auto de călători pe teritoriul municipiilor, oraşelor şi satelor (comunelor) persoanele care prestează servicii de taximetrie?6.10.2.1
Cine sunt subiecţii impunerii cu taxa pentru prestarea serviciilor de transport auto de călători pe teritoriul municipiilor, oraşelor şi satelor (comunelor)?6.8.1.1
Cine sunt subiecţii impunerii cu taxa pentru cazare?6.9.2.2
Care este obiectul impunerii la taxă balneară?6.9.2.1
Care este baza impozabilă la taxa balneară?6.5.2.1
Cine sunt subiecţii impunerii cu taxa de aplicare a simbolicii locale?7.2.1.3
Ce se înţelege prin "apă extrasă"?7.2.1.5
Ce se înţelege prin "ape de suprafaţă"?Apele de suprafaţă sînt sursele (izvoarele) situate în obiectivele acvatice de la suprafaţa pămîntului (rîuri, lacuri naturale şi artificiale, iazuri, ape care se află temporar la suprafaţa obiectivelor acvatice) (art.299 pct.9) al Codului fiscal).
7.2.1.4
Ce se înţelege prin "apă utilizată"?Apă utilizată este apa folosită în scopul desfăşurării propriei activităţi de fabricare a producţiei, de executare a lucrărilor şi de prestare a serviciilor (art.299 pct.10) al Codului fiscal).
6.9.1.1
Cine sunt subiecţii impunerii cu taxa balneară?Subiecţi ai impunerii cu taxa balneară sunt persoanele juridice sau fizice, înregistrate în calitate de întreprinzător, care prestează servicii de odihnă şi tratament (art. 290 lit. h) Codul fiscal).
6.12.2.1
Care este baza impozabilă la taxa de la posesorii de cîini?6.2.1.2
Sunt subiecţi ai impunerii cu taxa pentru amenajarea teritoriului asociaţiile obşteşti ?Nu, asociaţiile obşteşti nu apar în calitate de subiect al impunerii cu taxa pentru amenajarea teritoriului pe motiv că, reieşind din prevederile Legii nr. 845 din 03.01.1992 nu sunt persoane juridice şi fizice, care desfăşoară activitate de întreprinzător, precum şi persoane care practică activitate profesională, care, pe parcursul perioadei fiscale, obţin venit din orice surse aflate în Republica Moldova, precum şi din orice surse aflate în afara Republicii.
6.5.3.1
Care este baza impozabilă la taxa de aplicare a simbolicii locale?Baza impozabilă a taxei de aplicare a simbolicii locale o constituie venitul din vînzări a produsele fabricate căreia i se aplică simbolica locală (Anexa la Titlul VII al Codului fiscal)
6.5.3.2
Care este obiectul impunerii la taxa de aplicare a simbolicii locale?Obiectul impunerii la taxa de aplicare a simbolicii locale îl constituie produsele fabricate cărora li se aplică simbolica locală. (art. 291 lit. d) Codul fiscal).
6.12.1.1
Cine sunt subiecţii impunerii cu taxa de la posesorii de cîini?