Pentru a primi consultații, persoanele care vor apela la Centrul unic de apel vor naviga prin următorul meniu:
Butonul 1 - Consultații în domeniul legislației fiscale. Care va avea următoarele compartimente:
Informații privind impozitul pe venit;
Informații privind taxa pe valoare adăugată și accize;
Informații privind impozite, taxe locale și patenta de întreprinzător;
Alte întrebări.
Butonul 2 - Asistența Tehnică
Butonul 3 - Semnalarea cazurilor de nerespectare a legislației fiscale
Butonul 4 - Semnalarea situațiilor de conflict, corupție din partea funcționarilor fiscali
Butonul 5 - Verificarea timbrelor de acciz
Noutăţi
Ghid practic privind gestionarea rolurilor în cadrul Cabinetului personal al contribuabilului pentru utilizatorii din cadrul companiei
26/05/2025
Toate serviciile fiscale electronice pot fi accesate prin intermediul Cabinetului personal al contribuabilului de pe pagina-web www.sfs.md.
Posibilitatea de gestionare a rolurilor, precum și a accesului la serviciile fiscale electronice o deține doar Administratorul entității. Astfel, recomandăm stabilirea unei persoane suplimentare din cadrul entității pentru a deține și rolul de „Gestionare acces”.
Pentru a fi actualizate informațiile despre contribuabil, se vor efectua următorii pași:
Pasul 1:Accesarea Cabinetului personal al contribuabilului
Sistemul Informațional Automatizat „Cabinetul Personal al Contribuabilului” este disponibil pe pagina oficială a Serviciului Fiscal de Stat www.sfs.md. În partea dreaptă a paginii web, se accesează compartimentul destinat sistemului și se efectuează procedura de Autentificare prin semnătura electronică, mobilă, EVOSign sau autentificarea în 2 pași.
Pasul 2: După efectuarea autentificării în cadrul SIA „Cabinetul personal al contribuabilului” se va accesa compartimentul „Companii”.
Pasul 3: Pentru a modifica datele se va accesa butonul „Administrator”.
Pasul 4: La accesarea butonului „Administrator” se vor afișa informațiile despre companie. Partea superioară a interfeței se completează automat cu informația disponibilă în cadrul Sistemului informațional automatizat al SFS. Partea inferioară „Date companie” se vor completa manual de către utilizator, după care se va accesa butonul „Salvează”.
Pasul 5: În cazul în care se dorește modificarea Contabilului, se va rula pagina până jos unde la compartimentul „Gestionare acces” se vor afișa toți utilizatorii din cadrul companiei. Pentru a adăuga noul utilizator se va accesa „Adaugă un nou membru”. La accesarea opțiunii, în partea dreaptă a paginii se va introduce codul IDNP, Numele și Prenumele, conform actului de identitate a persoanei, fără diacritice, și se va accesa opțiunea „Căutare”.
Pasul 6: În cazul în care datele au fost introduse corect și persoana a accesat cel puțin o dată sistemul, se va reflecta lista rolurilor pentru care se va oferi accesul la serviciile fiscale electronice necesare a fi selectate.
Pentru modificarea sau suspendarea accesului la serviciile fiscale electronice, se accesează opțiunea sub formă de creion și se repetă acțiunile de la pasul precedent, doar cu debifarea serviciilor fiscale electronice.