Ghidul contribuabilului începător – aspecte fiscale

Ce ne-am propus prin acest ghid?

  1. să vă ajutăm să identificaţi o formă organizatorico-juridică care s-ar potrivi situaţiei dumneavoastră;
  2. să vă ghidăm în aspecte cu privire la obţinerea actului permisiv;
  3. să vă oferim unele informaţii și repere vizavi de înregistrarea întreprinderii;
  4. să vă facem cunoscuţi cu tipurile de impozite și taxe care urmează să le achitaţi, cu reglementarea cotelor și specificul aplicării și unele facilităţi pentru acestea;
  5. să vă ghidăm în aspecte ce ţin de tipul dărilor de seamă și rapoartelor care urmează să le prezentaţi SFS și termenul de depunere a acestora;
  6. să vă ajutăm să aflaţi dacă este necesar să utilizaţi echipamente de casă și de control;
  7. să vă facem cunoscuţi cu tipurile de încălcări fiscale și contravenţionale care ar putea surveni în urma neonorării obligaţiilor;
  8. să vă facem cunoscuţi cu unele aspecte ce ţin de efectuarea controalelor fiscale;
  9. să vă aducem la cunoștinţă cum are loc în general procedura de examinare a cazurilor de încălcare fiscală;
  10. să vă asigurăm cunoașterea celor mai importante canale de informare și comunicare care ar contribui la optimizarea modalităţii de comunicare cu SFS, în primul rînd pe aspecte care se referă la prezentarea rapoartelor fiscale.

Indiferent de faptul în ce domeniu intenţionaţi să activaţi, puteţi beneficia de un cîştig mai mare planificînd iniţierea afacerii. O modalitate de a începe este să descrieţi conceptul de afacere într-un plan de afaceri.

Planul de afaceri este un instrument care vă ajută să planificaţi iniţierea afacerii. În planul de afaceri descrieţi cum aveţi de gînd să puneţi conceptul de afacere în aplicare astfel încît să aveţi obiective clare pentru operaţiunile Dvs. Gîndiţi-vă bine asupra conceptului de afacere înaintea iniţierii acesteia. Descrieţi:

  1. Ce serviciu sau produs veţi comercializa/presta;
  2. Cine va procura serviciul sau produsul;
  3. Piaţa;
  4. Avantajele şi dezavantajele în comparaţie cu concurenţii;
  5. Consecinţele fiscale ce se formează ca rezultat.

Planul de afaceri trebuie să fie uşor de înţeles. Cu toate că ar trebui să fie concret, de asemenea, trebuie să fie atractiv. Reţineţi că furnizorii şi clienţii ar putea dori să vadă  planul Dvs. de afaceri.

Un plan de afaceri poate varia în mod detaliat în funcţie de natura afacerii. Trebuie să fie un document viabil care ţine pasul cu dezvoltarea afacerii şi este actualizat periodic.  Doar atunci cînd aveţi o bună înţelegere a ceea ce doriţi să faceţi în afacere şi modalitatea în care trebuie totul realizat, puteţi fi mai convingători pentru a face pe alţii să vă asculte şi să fie interesaţi.

Ghid contribuabil incepator.pdf
news-events