Pentru a primi consultații, persoanele care vor apela la Centrul unic de apel vor naviga prin următorul meniu:
Butonul 1 - Consultații în domeniul legislației fiscale. Care va avea următoarele compartimente:
Informații privind impozitul pe venit;
Informații privind taxa pe valoare adăugată și accize;
Informații privind impozite, taxe locale și patenta de întreprinzător;
Alte întrebări.
Butonul 2 - Asistența Tehnică
Butonul 3 - Semnalarea cazurilor de nerespectare a legislației fiscale
Butonul 4 - Semnalarea situațiilor de conflict, corupție din partea funcționarilor fiscali
Butonul 5 - Verificarea timbrelor de acciz
Noutăţi
Modalitatea de accesare a mesajelor expediate de SFS prin intermediul Sistemului informațional
11/08/2023
Serviciul Fiscal de Stat are ca prioritate să fie mai aproape de contribuabil, dezvoltând în acest sens noi mijloace de comunicare sigure și comode, pentru livrarea în timp real a informațiilor importante aferent domeniului fiscal.
În acest sens, informăm despre implementarea serviciului de mesagerie în cadrul SIA „Cabinetul personal al contribuabilului”.
Pentru a vizualiza mesajele expediate de organul fiscal, trebuie să vă autentificați în SIA „Cabinetul personal al contribuabilului” și să accesați rubrica „Mesagerie”. Mesajele expediate de către SFS pot fi vizualizate exclusiv în cadrul sistemului sus-menționat, care poate fi accesat pe pagina-web oficială www.sfs.md.
În scopul facilitării procedurii de autentificare și vizualizare a mesajelor, vă propunem spre vizionare următorul ghid video.
Pașii care trebuie respectați pentru a vizualiza mesajele din SIA „Cabinetul personal al contribuabilului” sunt:
Pasul 1:Obținerea semnăturii electronice
Pentru a accesa compartimentul „Mesagerie”, precum și alte servicii online disponibile, este nevoie ca persoana să dețină semnătură electronică sau mobilă. Semnătura electronică sau mobilă se emite de către prestatorii de servicii de certificare acreditați în domeniu. Mai multe informații găsiți aici.
Pasul 2:Accesarea SIA „Cabinetului personal al contribuabilului”
Sistemul Informațional Automatizat „Cabinetul Personal al Contribuabilului” este disponibil pe pagina oficială a Serviciului Fiscal de Stat www.sfs.md. În partea dreaptă a paginii web, se accesează compartimentul destinat sistemului și se efectuează procedura de Autentificare prin semnătura electronică sau mobilă.
Pasul 3: Accesarea compartimentului „Mesagerie”
După autentificarea în sistem, în interfața nou deschisă, compartimentul „Mesagerie” poate fi accesat din compartimentele „Tabloului de bord” sau din Meniul disponibil în parte stângă a interfeței. În imaginea de mai jos se vizualizează numărul de mesaje recepționat de către contribuabil atât ca persoană fizică, cât și ca utilizator ce deține rol într-o companie.
La accesarea compartimentului „Mesagerie” se deschide interfața cu lista profilelor deținute, precum și a numărului de mesaje recepționate. Pentru a vizualiza mesajele recepționate se va accesa iconița care indică numărul de mesaje recepționate.
Pasul 4: Vizualizarea mesajelor recepționate
În interfața compartimentului „Mesagerie”, pentru profilul selectat, se vizualizează lista mesajelor recepționate, precum și statutul lor „Nou/Citit”. Pentru a vizualiza mesajul recepționat, se va accesa rândul necesar.
La accesare se va deschide o nouă fereastră în care va putea fi citit mesajul recepționat.
Noutăți asemănătoare
14/08/2023
SFS demarează verificarea obligațiilor fiscale neonorate ale persoanelor fizice pentru anii 2019-2022